REGULAMIN APTEKI INTERNETOWEJ OJCÓW BONIFRATRÓW „SALUS INFIRMORUM”
1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki oraz sposób sprzedaży prowadzone przez Aptekę Ojców Bonifratrów „Salus Infirmorum” z siedzibą w Warszawie przy ul. Sapieżyńskiej 3, za pośrednictwem apteki internetowej Ojców Bonifratrów (zwanej dalej: „Apteką Internetową” lub „Apteką”). Apteka Ojców Bonifratrów "Salus Infirmorum" i Apteka Internetowa jest prowadzona przez Konwent Zakonu Bonifratrów pw. św. Ryszarda Pampuri w Warszawie
ul. Sapieżyńska 3, 00-215 Warszawa
NIP: 526-030-48-92, REGON: 010813238-00031
2. Na podstawie zezwolenia z dnia 23 grudnia 2003 roku nr WIF.Z-112/2003 wydanego przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Warszawie Konwent Zakonu Bonifratrów z siedzibą w Warszawie przy ul. Sapieżyńskiej 3 jest uprawniony do prowadzenia apteki ogólnodostępnej pod nazwą Apteka Ojców Bonifratrów „Salus Infirmorum”.
§ 1 Definicje
1. Regulamin - niniejszy regulamin będący regulaminem wymaganym art. 8 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
3. Sprzedawca - oznacza Aptekę Ojców Bonifratrów "Salus Infirmorum"
prowadzoną przez Konwent Zakonu Bonifratrów pw. św. Ryszarda Pampuri w Warszawie
ul. Sapieżyńska 3, 00-215 Warszawa
NIP: 526-030-48-92, REGON: 010813238-00031
4. Dostawca - oznacza podmiot, któremu Sprzedawca zlecił dostawę produktów Kupującemu.
5. Kupujący - oznacza osobę fizyczną posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadająca osobowości prawnej, a posiadająca zdolność do czynności prawnych, dokonującą u Sprzedającego zakupu produktów na zasadach określonych w Regulaminie. Kupujący może być w regulaminie określany zamiennie jako Klient.
7. Konsument - oznacza Kupującego będącego osobą fizyczną, która u Sprzedawcy dokonuje zakupu produktów niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
8. Konto Klienta - oznacza indywidualny dla każdego Klienta panel, uruchomiony na jego rzecz przez Sprzedawcę, po dokonaniu przez Klienta Rejestracji.
9. Produkt - oznacza rzecz ruchomą, przedstawioną na stronie internetowej Sprzedawcy mogącą być przedmiotem umowy sprzedaży.
10. Rejestracja - oznacza czynność faktyczną dokonaną w sposób określony w Regulaminie, wymaganą dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Apteki Internetowej w wyniku której zostanie utworzone konto Klienta.
11. Umowa Sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży produktów w rozumieniu art. 535 ustawy Kodeks cywilny, zawartą pomiędzy Sprzedawcą, a Kupującym, z wykorzystaniem serwisu internetowego Apteki Internetowej oraz na warunkach określonych w niniejszym regulaminie.
§ 2 Postanowienia ogólne
Oferowane w Aptece Internetowej produkty w tym produkty lecznicze, wyroby medyczne oraz środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego, produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne są dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i sprzedaży w aptekach ogólnodostępnych i posiadają wymagane przepisami prawa zezwolenia i atesty.
Sprzedawca ma prawo odmowy sprzedaży produktów w szczególności w przypadku:
a) uzasadnionego podejrzenia, że produkt może być wprowadzony do dalszego obrotu lub wykorzystany w działalności gospodarczej Kupującego w niezgodny z prawem sposób,
b) sprzedaż produktu stanowiłaby naruszenie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności w zakresie sprzedaży detalicznej produktów leczniczych i bezpośredniego zaopatrywania ludności w produkty lecznicze.
Prezentowane na stronie internetowej opakowania produktów mają charakter informacyjny. W zależności od aktualnie oferowanych przez producenta opakowań, mogą się one różnić od umieszczonych na stronie internetowej. Informacje zawarte w opisach produktów na stronie internetowej pochodzą odpowiednio od ich producentów, mają charakter informacyjny i nie są zaleceniami lekarskimi ani farmaceutycznymi. Klient przed użyciem zakupionego produktu jest zobowiązany zapoznać się z ulotką, zawierającą informacje dotyczące stosowania danego produktu leczniczego, lub zasięgnąć porady lekarza lub farmaceuty, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrażać życiu lub zdrowiu.
W celu złożenia zamówienia w Aptece Internetowej, konieczne jest posiadanie przez Klienta aktywnego numeru telefonu oraz aktywnego konta poczty elektronicznej.
Ceny produktów są na bieżąco aktualizowane a dla konkretnego zamówienia wiążąca jest cena obowiązująca w momencie jego złożenia. Pomimo dokładania najwyższej staranności w wyjątkowych sytuacjach w wyniku błędu pracownika Apteki na stronie internetowej mogą się pojawić produkty w cenie rażąco niskiej i nieadekwatnej do ceny standardowej. W takim przypadku Apteka zastrzega sobie prawo do sprostowania ceny a zamówienie złożone przez Klienta na produkt w rażąco niskiej cenie nie wiąże stron.
Wszystkie ceny produktów podane na stronie internetowej Apteki Internetowej są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny te nie zawierają informacji odnośnie kosztów dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu dostawy i składaniu zamówienia.
Zamieszczone na stronie internetowej nazwy produktów, logotypy i znaki graficzne są własnością producentów produktów.
§ 3 Zamówienia
1. W celu złożenia zamówienia, Kupujący obowiązany jest podać wszystkie wymagane w formularzu zamówienia informacje.
2. Rejestracja nie jest konieczna do złożenia zamówienia w Aptece Internetowej ale znacząco ułatwia składanie zamówienia.
3. W celu rejestracji, Klient powinien wypełnić i zatwierdzić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedawcę na stronie Internetowej Apteki. Podczas rejestracji Klient ustala indywidualne hasło i nazwę konta Klienta (login). W wyniku rejestracji powstaje indywidualne dla każdego Kupującego konto Klienta.
4. Klient, który dokonał zamówienia na stronie internetowej, otrzyma na swoją skrzynkę e-mail powiadomienie o dokonaniu zamówienia, które jest zobowiązany potwierdzić, jeżeli wybrał sposób płatności w gotówce za pobraniem inaczej zamówienie nie będzie realizowane, a po 24 godzinach zostanie anulowane.
5. Do każdego zamówienia wystawiany jest paragon fiskalny lub w przypadku zaznaczenia w formularzu przy składaniu zamówienia faktura VAT. Warunkiem wystawienia przez Aptekę faktury VAT jest wskazanie, przez Kupującego, w treści zamówienia dodatkowych informacji, w szczególności numeru NIP (REGON) Kupującego, a w przypadku osoby fizycznej nie prowadzącej działalności gospodarczej podanie numeru PESEL. Kupujący wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT w formie elektronicznej poprzez doręczenie jej na adres e-mailowy Klienta.
6. Sprzedający zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta kosztami usługi transportowej w przypadku braku możliwości doręczenia przesyłki z powodu podania nieprawidłowego lub niepełnego adresu dostawy oraz w przypadku konieczności ponownej wysyłki z uwagi na nieodebranie poprzedniej.
7. Zamówienia mogą być składane przez 24 godziny na dobę. Zamówienia złożone w piątek po godzinie 17, soboty, niedziele oraz święta, realizowane będą w kolejnym dniu roboczym.
§ 4 Płatności
1. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione produkty:
a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy),
b) przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności PayU, obsługiwany przez firmę PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po otrzymaniu przez Sprzedawcę informacji z systemu PayU o dokonaniu płatności przez Klienta),
c) gotówką za pobraniem (w tym przypadku realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po potwierdzeniu przez Kupującego zamówienia) Sposób ten możliwy jest jedynie na terenie Polski,
2. Klient korzystający z płatności określonych wyżej w punktach a i b powinien dokonać płatności za zamówienie w wysokości wynikającej z zawartej Umowy sprzedaży w terminie 12 godzin od jego złożenia. W przeciwnym przypadku zamówienie zostanie anulowane.
§ 5 Gwarancja i rękojmia
1. Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta, dystrybutora lub importera.
2. Istnienie i treść gwarancji wynika z dokumentu załączonego do produktu lub z informacji na stronie internetowej Sprzedawcy.
3.Sprzedawca zapewnia dostawę produktów pozbawionych wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
4. Uprawnienia Klientów z tytułu rękojmi wynikają z Kodeksu Cywilnego.
5. Wszelkie reklamacje związane z produktem lub realizacją umowy sprzedaży, Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
6. Sprzedawca w ciągu 14 dni od otrzymania żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji zgłoszonej przez Klienta.
§ 6 Odstąpienie od umowy
1. Produkty lecznicze, wydawane z apteki ogólnodostępnej lub punktu aptecznego w ramach wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych nie podlegają zwrotowi, za wyjątkiem sytuacji gdy powodem zwrotu jest wada jakościowa, niewłaściwe wydanie lub sfałszowanie produktu leczniczego (art. 68 ust. 3l i 3m ustawy z dnia 6 września 2001 roku - Prawo farmaceutyczne) i co do takich produktów nie przysługuje Konsumentowi prawo odstąpienia od umowy sprzedaży.
2. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, których przedmiotem jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
3. Prawo odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, których przedmiotem jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
4. Poza przypadkami opisanymi wyżej Klient będący Konsumentem, który zawarł umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy sprzedaży rozpoczyna się od chwili odbioru produktu przez Konsumenta.
5. Konsument może odstąpić od Umowy sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to może zostać złożone pisemnie na adres Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Sprzedawcy.
6. Skutki i zasady obowiązujące przy odstąpieniu regulowane są powszechnie obowiązującymi przepisami prawa przede wszystkim ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta ustawą Kodeks Cywilny oraz ustawą z dnia 6 września 2001 roku - Prawo farmaceutyczne.
7. W przypadku nieodebrania paczki z paczkomatu, punktu odbioru bądź od kuriera i nieodstąpieniu od umowy, Klientowi przysługują dwa dni na podjęcie decyzji (art. 491 Kodeksu Cywilnego). Klient dostaje taką informację pocztą elektroniczną. W razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu Apteka odstępuje od umowy wzajemnej i zwraca koszt zamówionych produktów z potrąceniem kwoty transportu, jeżeli płatność była wcześniej dokonana (na podstawie art. 494 Kodeksu Cywilnego).
§ 7 Ochrona danych osobowych
Zasady ochrony danych osobowych zamieszczone są w polityce prywatności.
Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w celu wypełnienia wszelkich formalności związanych z zakupem produktów w Aptece, zwłaszcza w celu wykonania umowy sprzedaży.
§ 8 Postanowienia końcowe
1. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Apteki.
2. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego regulaminu jest prawo polskie a sądem właściwym jest sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy